دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هفته نهم لیگ برتر| استقلال پیروزی هفتم را از شمس آذر می‌خواهد/ آتش پرسپولیس برای به شعله کشیدن نفت

هفته نهم لیگ برتر| استقلال پیروزی هفتم را از شمس آذر می‌خواهد  آتش پرسپولیس برای به شعله کشیدن نفت
تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته نهم لیگ برتر به دنبال غلبه بر شمس آذر و صنعت نفت هستند.
کد خبر : 876240

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف شمس آذر قزوین و صنعت نفت آبادان خواهند رفت.

استقلال از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به مصاف شمس آذر خواهد رفت. این اولین تقابل رسمی دو تیم است چراکه شمس آذر اولین حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند و پیش از این در جریان رقابت‌های جام حذفی نیز با آبی‌پوشان پایتخت دیدار نکرده است. 

نماینده استان قزوین فصل را در حالی آغاز کرد که به خاطر تخلف در لیگ دسته یک آزادگان در فصل قبل با کسر ۳ امتیاز مواجه شد و در هفته‌های ابتدایی امتیازات خوبی نگرفت، اما در دو بازی قبلی توانسته تراکتور و فولاد را در خانه‌های‌شان شکست دهد و با شرایط روحی خوبی به دیدار آبی‌ها می‌رود. شمس آذر با ۷ امتیاز در رده دهم جای دارد و در بازی با استقلال محسن طرحانی، محمدمهدی محمدی، محمد پاپی و عرفان قهرمانی را که در چند بازی قبلی هم به خاطر مصدومیت غایب بودند در اختیار ندارد.

استقلال که فصل را با مشکلات مختلف مالی و مدیریتی آغاز کرد در ۷ بازی که انجام داده موفق به کسب ۶ پیروزی شده و با ۱۸ امتیاز در صدر جدول جای دارد. محمدحسین مرادمند به دلیل اخراج در بازی قبلی با آلومینیوم اراک از حضور در این بازی محروم است. جواد نکونام نمی‌تواند روی دیگر مهره‌های خود  مثل پیمان بابیی و نیک نفس به دلیل مصدومیت حساب کند. گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی استقلال برابر آلومینیوم نتوانست خودی نشان دهد و باید دید برابر شمس آذر می‌تواند توانایی‌های خود را در خط حمله آبی‌پوشان به جواد نکونام و هواداران استقلال نشان دهد.

آتش پرسپولیس برای به شعله کشیدن نفت

* پرسپولیس که هفته قبل در خانه ملوان متوقف شد و صدر جدول را به استقلال واگذار کرد برای آنکه در کورس قهرمانی وضعیت خوبی داشته باشد برابر صنعت نفت آبادان به چیزی جز کسب ۳ امتیاز نمی‌اندیشد. شاگردان یحیی گل‌محمدی از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی به مصاف برزیل ایران خواهند رفت. سرخپوشان پایتخت با ۱۶ امتیاز در رده دوم هستند و می‌خواهند مقابل هواداران‌شان پیروزی دیگری را ثبت کنند. مصدومیت بازیکنانی چون وحید امیری و میلاد سرلک، همچنان سرخ‌ها را آزار می‌دهد و البته مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلمانی هم با پارگی رباط صلیبی، تا اوایل سال آینده در دسترس نیستند. با این وجود پرسپولیس در شرایطی است که بعید به نظر می‌رسد در کسب حداکثر امتیازات بازی دچار مشکل شود. 

در مقابل صنعت نفت با عبدالله ویسی نتوانسته انتظارات را برآورده کند. زردپوشان آبادان تنها ۶ امتیاز به دست آورده‌اند و در رده چهاردهم هستند تا بار دیگر همانند فصول اخیر در خطر سقوط باشد. ویسی که پس از تساوی هفته گذشته تیمش برابر استقلال خوزستان، بحث جدایی را پیش کشیده بود با حمایت‌های مدیرعامل باشگاه، در صنعت نفت ماندگار است. او که چندین بار توانسته تیم‌های بزرگ را متوقف کند این بار هم چنین هدفی را در مصاف با پرسپولیس دارد. عباس قاسم مدافع عراقی صنعت نفت همانند سه بازی قبلی در بازی با پرسولیس هم به دلیل مصدومیت غایب است.

دو تیم پیش از این ۴۵ بار مقابل هم بازی کرده‌اند که ۳۰ بار پرسپولیس برنده شده، ۵ مرتبه زرد‌پوشان آبادان به پیروزی رسیده‌اند و ۱۰ بازی دو تیم با تساوی خاتمه یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته